Tökfőzelék, ahogy még én is megeszem!

2013. április 25., csütörtök

     Véleményem szerint a mesebeli Mumus létezik! Csak a való világ mumusa nem az ágy alól, gyerekeket riogató szörnyeteg, hanem a tányérból kifigyelő tökfőzelék. Az egyik legmegosztóbb étel, amit valaha ember az asztalára tett. Sokat utálják, és ezzel én is így voltam. De szülés után érdekes módon, hetekig eléldegéltem volna rajta. Ki érti ezt?!:)
Aztán rájöttem, hogy az anyám tökfőzeléke bezony hizlal. Ha már nem kicsit, legalább nagyon. Kezdjük a lisztes habarással...ugye...aztán a jó kis zsíros tejföl. A pörkölt a tetején már tényleg csak apróság...tehát bátran ki lehet jelenteni, hogy a tökfőzi is segíti a zsírpárnák megszaporodását.
     Sok diétás tökfőzelékkel találkoztam a neten, de azért én nem vagyok akkora fan, hogy bármi szart megegyek. Úgyhogy fogtam a tökömet, a zabomat, és nekiláttam!

A RECEPT:

- 1 kg gyalult tök
- 4 dl 1,5%-os natúr joghurt
- 1 fej hagyma
- 2 ek zabkorpa
- piros paprika
- só, bors, kapor

     A hagymát üvegesre pirongatod, majd rádobod a gyalult töködet. Felöntöd annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Főzöd, főzöd, míg a tök kellemesen megpuhul. A joghurtba belekevered a pirospaprikát és a zabkorpát, majd ezt hozzáöntöd a tökhöz. Fogsz egy botmixert, és összeturmixolod a főzit. Nem muszáj teljesen simára turmixolni, lényeg, hogy kicsit sűrűsödjön a cuccos. Ízlés szerint sózod, borsozod, kaprozod. Főzöd még 2-3 percig, és elzárod alatta a gázt.
     Én feltétnek sima párolt csirkemellkockákat csináltam. Egyszerűen lusta voltam kétféle feltétet csinálni, mert ezt kapta a fiacskám is (só és bors mentesen). De rá kellett jönnöm, hogy nem hiányzott róla a pörkölt szaft, úgyhogy ezt a szokást be fogom vezetni!!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013