Diétás "langalló"

2013. május 30., csütörtök

     A langalló, vagy más néven kenyérlángos (kenyérlángos?:) ) fogalmával először a Pécsi Szülészeti Klinikán találkoztam. Ebédre kaptuk. Nem volt rossz, de a savam rémesen felnyomta, és jól el is sózták. De az elképzelés, hogy finomságokkal megrakott vastag tésztát tömjünk magunkba, nem rossz.
Egyik nap kipróbáltam zabkorpával. Az adag 6 szeletre elég, ami ha egy emberre számoljuk, 6 napi tökéletes reggelit jelent.
Egy szép szelet nagyjából 323 kcal, és nagyon laktató!!

A RECEPT:

- 300 g zabkorpa
- 400 ml zsírszegény natúrjoghurt
- 2 tojás
- 1 mk szódabikarbóna
- 100 g pulykasonka (vagy egyéb feltét)
- 1 fej vöröshagyma
- 2 paradicsom
- zsírszegény sajt
- só, oregánó, olívaolaj

     A száraz hozzávalókat ( korpa, só, szódabikarbóna) kimérjük, hozzá dobjuk a tojásokat és a joghurtot. Sűrű masszává keverjük.
Egy kisebb méretű tepsit, vagy egy téglalap alakú jénait kiolajozunk, és vékonyan megszorjuk zabkorpával. A masszát belelapátoljuk, és egyenletesen eloszlatjuk.
Rápakoljuk a hagymakarikákat, majd a felkarikázott paradicsomot. A paradicsomot vékonyan megszórjuk sóval, és oregánóval. Ha van olajspricckolótok (nekem már van, kaptam nagyszüleimtől:) ), halványan szórjátok meg olajjal. Ha nincsen, akkor is:)! Eztán jöhet rá a vékonyan felcsíkozott pulykamellsonka, és a reszelt sajt.
200 fokon, hőlégkeveréssel készre sütjük. Nagyjából 20 perc, de nem árt skubizni!!

     Mint említettem, én ezt reggelire készítem el. Előző este megsütöm, bevágom a hűtőbe, és másnap kis mikrózás után fogyasztható. Fogyókúrázóknak tökéletes, mert kalóriatartalma nem vészes, de ellát kellő energiával, ami a nap túléléséhez szükséges! 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013