Croissant

2013. szeptember 11., szerda

     Egy időre felfüggesztem a kókuszmániát (de nem teljesen:P), és ma "összedobtam" egy adag croissant-t. Nem vagyok benne biztos, hogy jól ragzottam a Franciát:).
A kroaszán nem éppen a diétás pékáruk közé tartozik, de úgy gondolom sikerült megtaláljam az alakbarát alternatíváját. Vaj helyett kókuszzsír, fehér liszt helyett tönköly, és egy kevés zabkorpa. Mi ez, ha nem egy tökéletes kombináció?? És puha is lett...HURRÁ!

A RECEPT:

- 350 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
- 130 g zabkorpa
- 30 g búzasikér
- 1 dl zsírszegény tej
- 2 dl víz
- 2,5 g élesztő
- 1 kk nádcukor
- 150 g kókuszzsír (vagy vaj)
- 2 db light mackósajt (vagy light sajt)
- 1 db tojás

   


      Fogjuk a tejet, a vizet, és meglangyítjuk a cukorral. Ebben szépen felfuttatjuk az élesztőt. A száraz hozzávalókat (kókuszzsírt nem!)összekeverjük, majd hozzáöntjük a már felfutott élesztőt. Szép, sima tésztát gyúrunk belőle, majd kelesztő tálba, vagy letakart, kelesztésre alkalmas edénybe tesszük, és hagyjuk, hogy jól megkelje magát. Én 1,5 órát szántam erre. Miután tésztánk megkelt, kinyújtjuk kb 40* 40-es kocekára. Fogjuk a zsírt, és elkenjük a tészta tetején. Most jön a leveles tészta lelke, a hajtogatás. Atom módon hajtogattam. Na tehát, fogod a tésztádat, és 1/3-át behajtod jobbról, majd 1/3-át balról. Forgatsz a tésztán 90 fokot, majd megint behajtogatod. Kinyújtod megen, és megismétled a hajtogatást. Eztán fogod a kis kocka formájú tésztát, és folpackba csomagolod. Fél órára bevágod a hűtőbe. Fél óra múlva megismétled az egész hajtogatásos rituálét még egyszer, és mehet vissza újabb fél órára. Utána kiszed, kinyújtod a tésztát 40*40-re..kb..és a tetején egyenletesen elkened a macisajtot. Vagy reszelsz rá rendes sajtot. Én a macit most azért választottam, mert kevesebb benne a kalória:)! A tésztát félbe vágod, majd a két feléből cikkcakkban háromszögeket műtesz. Feltekered a szélesebbik végeinél kezdve, majd sütőpapírral bélelt tepsibe teszed. A tetejét megkened tojással, és bevágod a 200 fokos sütőbe, 20 percre.

Elég macerás megcsinálni, de ez van...a leveles tészta nem gyors dolog, viszont tudjuk mi van benne, és egészségesebb, mint a bolti. (Én kisebb háromszögeket vágtam, mert a gyerkőc nem tud beküldeni egy nagyobb kroaszánt)
Sajt helyett tehetsz bele amit akarsz. Lekvárt, virslit, pudingot...stb stb.
100 g 395 kcal lett.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia! Tetszenek a receptjeid, néhányat már kipróbáltam, beváltak (magyarul gyorsan elfogytak).:-)

Zsófi írta...

Köszönöm, és örülök :)!

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013