Szénhidrátcsökkentett KAMUrétes

2013. április 23., kedd

     Még melegében leszögezném, hogy ennek a recepten nem sok köze van az igazi réteshez (MÉG!). Ma készítettem először, és mint minden elsőre, erre is igaz, hogy a második sokkal sokkal jobb lesz.
Hajtott a kíváncsiság, hogy zabkorpa, és búzasikér keverékéből lehet- e rétestésztához hasonló cuccost készíteni. Még mindig az a meggyőződésem, hogy LEHET, még ha valóban semmi köze nem lesz az eredeti réteshez. Ami adagokat én kitaláltam, naná, hogy nem volt a hűtőben annyi, de engem hajtott a kíváncsiság.
Tervezem ezt megismételni a kellő vajmennyiséggel...igen, a vaj hibádzott, és én állat kitaláltam, hogy majd kipótlom olíva olajjal. Már mikor öntöttem,rájöttem, hogy hülye ötlet volt, de carpe diem, bele vágtam. És végül kaptam a réteslapnál egy vastagabb, puha tésztát, ami egy jó kis túrós töltelékkel meglepően finom lett.

A RECEPT:

Tészta:
- 15 dkg zabkorpa
- 15 dkg búzasikér,
- 2 dl langyos víz,
- 2 dkg vaj vagy zsír
- 1 tojás,
- fél mokkáskanál só,
- pár csepp ecet.


A hozzávalókat összegyúrkodjuk, amíg egy kellemes, puha tésztát kapunk. Letakarva pihentetjük 20-30 percet. Fogunk egy kiszuperált abroszt (lehetőleg ne a legszebb ünnepit találjuk meg), és vékonyan megszórjuk egy kis sikérrel. A tésztát elkezdjük nyújtogatni. No tehát, mint már említettem, én bajban voltam az itthon található vajjal, ezért rapid megoldásként olajjal pótoltam a maradékot, úgyhogy az én tésztámat nem lehetett kézzel nyújtogatni, ezért én a sodrófával lapogattam amennyire csak lehet. Viszonylag vékonyra sikerült, de ennek majd nekiesek megint.
Megszórtam túrós töltelékkel, és az abrosz segítségével felhengergettem a tésztát. Tepsibe tettem, amit pedig egy határozott mozdulattal beküldtem a 200 fokra előmelegített sütőbe. Hőlégkeverésen addig sütögettem, míg szépen megpirult.

Szerintem alkalmazhatom a sütihez a régi reklám szlogenjét: " RONDA, DE FINOM"! Mert ez baromi ronda lett:D:D . Viszont alacsony szénhidrát tartalmú, úgyhogy már ezért megéri elkészíteni.

Update (2013.10.22.): mára teljesen átlengte az aurámat az egészséges táplálkozás, ezért kérlek meg arra Téged, ki most ezt a receptet fontolgatod elkészíteni, hogy a vaj helyett használj kókuszzsírt!!! Valamint a búzasikér felét kiválthatod teljes kiőrlésű tönköly rétesliszttel is! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013