Bögrés- mikrós zabkorpasüti

2013. május 12., vasárnap

     Nagy divat manapság az olyan süti, amit csak összekeverünk egy bögrében, bevágjuk pár percre a mikróba, és már kész is van. Az első ilyen próbálkozásom zabpehelyliszttel volt, később "megsütöttem" zabkorpából is. Mondanom sem kell, az eredmény kitűnő lett.

A RECEPT

- 4 csapott ek zabkorpa
- 2-3 csapott ek nyírfacukor ( esetleg édesítő, vagy méz)
- 2 ek natúr kakaópor
- 1 tojás
- 1 ek olívaolaj
- 3 ek tej
- késhegynyi szódabikarbona

     A zabkorpát kávédarálón daráljuk meg. Ez a folyamat elhagyható. Kapjunk elő egy bögrét, és keverjük bele a száraz hozzávalókat. Üssük rá a tojást, majd a tejjel és olajjal kutyuljuk össze.
A bögre szélét szalvétával töröljük le, majd tegyük 3 percre a mikróba. A 3 perc kell, annak ellenére, hogy előbb meg fog emelkedni a tésztánk. Ha a mikró megállt, várjunk még fél percet, és utána vegyük ki. Ha minden igaz, márpedig miért ne lenne igaz, a süti ki fog csusszanni a bögréből.
     Zabkorpás pudinggal, vagy diétás lekvárral tálalhatjuk, de tökéletes magában is. Gyerekeknek azt a lekvárt ajánlanám, amiben nincs mesterséges édesítő.

(Jelenleg egy fekvőgipsz társaságában töltöm a napjaimat, ezért a fényképhez valót nem tudom elkészíteni! Vállalkozó szellemű háziasszonyok jelentkezését várom, akik elkészítik, és a képet elküldik nekem, vagy a facebook oldalon megosztják azt! Az összes kép feltöltésre kerül, és a készítőjének engedélyével a nevét is megosztom)

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

elkészítettem, egy picit variáltam rajta =)
3 EK zabkorpát kevertem ossze (nem daráltam ossze) 1,5EK kókuszreszelékkel és 5bogyó édesítot osszekevertem a tejjel, s úgy adtam hozzá a maradék hozzávalót.
Hozzá házi baracklekvárt fogyasztottunk...
(ettol a mennyiségtol 2en jól laktunk =D )
és majdnem 5 perc kellett neki =)

Zsófi írta...

Szerencsre semmi nincs kőbe vésve, amíg van alapanyag, lehet próbálkozi :D:D

Unknown írta...

Nagyon,nagyon finom volt! :) Olyan büszke vagyok most magamra. :D Köszönöm neked!

Zsófi írta...

:) Egészségedre!

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013