Gyors kakaós csiga

2014. február 23., vasárnap

     Az elmúlt pár hónapban ellepte a netet a gyors kakaós csiga receptje. Nekem is szimpi lett a dolog, mert gyerkőcöm odáig van a kakaós csigáért, én pedig szeretném Neki ezt minél rövidebb idő alatt elkészíteni.
Az külön tetszett, hogy a tészta alapja a túró, és tojás sem kell bele, így akik érzékenyek a tojásra, bátran ehetik.
Az eredeti receptet kicsit át kellett mókolnom, mert én nem használok se olajat, se fehér lisztet, fehér cukrot pedig pláne nem. Ráadásul a rosttartalom növelése érdekében, ki nem hagynám a zabkorpát:D!
Következzen tehát a recept!!

Hozzávalók:

Tésztához
- 250 g zsírszegény túró (én laktózmenteset használtam)
- 200 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
- 50 g zabkorpa
- 0,5 dl zsírszegény tej
- 2 ek. olvasztott kókuszolaj
- 90 g nyírfacukor (porrá őrölve)
- csipet só
- 0,5 csomag sütőpor

Töltelékhez:
- 4 ek. nyírfacukor (porrá őrölve)
- 2 ek. natúr kakaópor ( vagy karobpor)

- kevés langyos tej a tészta megkenéséhez

     Először is fogod a túrót, és a tejet, majd jól eldolgozod őket egy villa, vagy habverő segítségével, és hozzá kevered a kókuszolajat. Eztán a lisztet, korpát, sütőport és a porcukrot alaposan beledolgozod, míg egy jól formálható tésztát nem kapsz.
A nyújtódeszka alját vékonyan meglisztezed (ha szilikon, akkor nem kell), majd vékonyra nyújtod a tésztát. Ha kicsit tapad a nyújtófára, érdemes a tészta tetejét is vékonyan megszórni liszttel. Ha kinyújtottad a tésztádat, a tetejét vékonyan kenjed meg a langyos tejjel (az eredeti recept egy kanál olajról szól, de így kalóriaszegényebb lesz a végeredmény), majd egyenletesen szórjad el rajta a porcukros kakaót. A tésztát tekerd fel, majd ezt vágd 5 kb 5 centis karikákra. Pakold sütőpapírral bélelt tepsibe, és a tetejüket lapogassad meg, hogy kellemes csiga formákat kapjál.
200 fokra előmelegített sütőbe pakolod, és kb. 15 perc alatt, készre hőlégkevergeted. Skubizzad meg, ha kezd szépen barnulni a teteje, akkor készen van :).

Bátran kijelenthetjük erről a csigáról, hogy átment a teszten. Gyerkőcöm csak úgy falta. Egyébként nekem is ízlett, de a fő szempont az volt, hogy a gyerek szeresse :).

Próbáljátok ki, nem fogtok csalódni benne. Persze ne várjátok a klasszikus, pékségi kakaós csiga élményét. Ez a tészta jóval puhább, és nem morzsál annyira. Ami anyukáknál szintén jó pont, hiszen a gyerekek ha valamit igazán tudnak, az a morzsázás:D!!

Az én általam elkészített csigák adatai a következőek lettek:

100 gramm
 tápértéke:
   kcal: 
271.7

   fehérje: 

9.67

   szénhidrát: 
32.91

   zsír: 
13.5

Itt azért megjegyezném, hogy én laktózmentes alapanyagokkal dolgoztam (a túró félzsíros), és a töltelék mennyisége is változhat minden elkészítésnél, ezért ha biztos adatokat szeretnél tudni, számold ki TE is :)!!

1 megjegyzés:

Judit írta...

jz

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013