Pita

2013. április 21., vasárnap

     Egyik nap, mikor elsőszülöttöm épp húzta a lóbőrt, azon ment a morfondír, hogy milyen kalóriaszegény reggelit, vagy esetleg vacsorát tudnék csinálni hőn szeretett zabkorpámból, mert be kell valljam férfiasan, kezdtem unni a hónapok óta rendszeressé vált zabkását. Ne értsetek félre, az is remek reggeli...de hónapokig?!
     Akkor találtam ki, hogy salátát, valami sovány húsfélét, sajtot, tojást becsavarom palacsintába. Amolyan burrito-féle megoldásként. (De ezt már említettem a palacsinta receptjénél.)
Ha már burrito, amibe holmikat lehet pakolászni, mondom én szeretem a Gyrost is. De minden bizonnyal, nem lehet zabkorpából összehozni, mert azt hogy a viharban fogom én megkeleszteni. Felugrottam az internetre, és vadul keresgéltem a pita receptek között. Találtam egyet, ahol teljes kiőrlésű lisztekből és BÚZASIKÉRBŐL készítették el. Akkor ugrott be, hogy van nekem itthon sikérem is, tehát miért ne próbálhatnánk meg!!
Nem mondom, hogy olyan lett, mint az igazi. De figyelembe véve azt, hogy gyakorlatilag sikerült összebumlizzak egy szénhidrátszegény (a búzasikér 382 kcal/100 g. De ebből 77,8g a fehérje, és 12,2 g a szénhidrát, ami barátok közt is tökéletes), teljesen ehető, és tölthető valamit csinálnom.

A RECEPT:
- 50 g búzasikér
-200g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
- 250 g zabkorpa
-3 dl langyos víz
- 1 tk barna nádcukor (helyettesíthető bármi más cukorral)
- 3 dkg élesztő
- 2 ek olívaolaj
- tej az élesztőhöz
- 1 kk. só (vagy ízlésed szerint)

Ha van otthon kelesztőtál, akkor szupi! Kapjad elő, majd mérd ki a búzasikért,lisztet és a zabkorpát. Az élesztőt a cukorral kevés tejben felfuttatod. A korpa- sikér- liszt kombóhoz hozzáadod a vizet, sót, olajat és az élesztőt, majd ebből karizmodat bedobva, egy lágyabb tésztát gyúrsz. Na nem lesz olyan lágy, mint a fehér lisztből készült, de azért nem lehet vele embert ölni.
Ha frankón megdagasztottad, a tálat lefeded, és hagyod kelni, legalább 45 percet, de ha 1 óra lesz belőle, az sem baj. Ezután a tésztát kiveszed, 8 részre vágod, és ezekből golyókat formálsz. Letakarod őket, és hagyod szunyókálni 10 percet.
Ha a 10 perc letelt, a golyókból, nagyjából 1,5- 2 cm-es, ovális formákat nyújtasz, és letakarva pihented további fél órát. A sütőt előmelegíted 220 fokra, és amíg a tésztád pihen, addig lesikálod a zsírt a sütő rácsáról az odaégett zsírt, mert bezony fiam, ezt rácson fogjuk sütni, nem tepsiben.
A rácson nekem elfért 4 db. Belsuhintjuk a forró sütőbe, és hőlégkeveréssel, nagyjából 10 perc alatt készre sül.


A kész mű konkrétan ilyen lett:


Ebbe én nem a tipikus Gyros hozzávalókat tettem eddig, mert reggelire, és vacsira tökéletesen megteszi a szokásos salátás, csirkesonkás, tojásos holmi. Persze 100%, hogy lesz belőle Gyros is...valamelyik hétvégén:)!


A végére, egy jó tanács!  Ha másnap szeretnéd tölteni, ami nincsen kicsukva, akkor vágjad ki a zsebet, és tedd pár másodpercre mikróba, mert úgy sokkal könnyebben tudod belegyömöszkélni.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013