Lasagne

2013. április 20., szombat

Lasagne, de stílusosan én csak zabannyának hívom. Van belőle köleses verzióm is, azt pedig magától értetődően, kölannyának.
De térjünk vissza a zabkorpával készült, kitűnő kis lasagne világába.
Kiadós, és a férjem oda van érte. Régebben házi készítésű tésztával készítettem, de ugye ezt most nem lehet. Viszont annyira finom bolognai-t tudok gyártani a kis kezeimmel, hogy kár lenne róla lemondani egy életre, a fogyókúrám miatt. Ezért törtem a fejem egy variáción, ami mellőzi a teljes kiőrlésű lisztet is. Mert tudom én, hogy a tönköly egészséges...sőt, nem kis mennyiségű tönköly kenyeret sütöttem, és fogok még sütni dögivel, de a korpa, az mégis csak korpa.
Először kölessel próbáltam meg, még jóval a terhességem előtt. És meglepődve tapasztaltam, hogy ez nagyon frankó lett. Aztán kicsit magasabb lett a terhességi cukrom a kelleténél, ezért le kellett állni a kölessel. Nem is csináltam kölannyát már jó ideje.
 De egyik nap megkívántam. Ezért fejembe vettem, hogy egy életem, egy halálom, ezt bizony zabkorpából megcsinálom!

A RECEPT:

Szósz:
- 500 g darált pulyka (én ezt használom, de bármilyen darált jószág megteszi)
- 500 g sűrített paradicsom (nyáron tökéletes az érett paradicsom! 500g)
- kk piros paprika
- 1 hagyma
- 4 gerezd fokhagyma
- 1 db répa
- 1 csokor petrzselyem
- 1 csokor bazsalikom
- só
- bors

Besamel:
- 0,5 l tej
- étkezési keményítő
- só
- bors

Tészta:
- 300g zabkorpa
- 3 tojás
- tej
- só

- sajt

     Kezdésnek összeállítod a tésztát. Kiméred a zabkorpát, rádobod a 3 db tojatot, sózod, és összekevergeted. Felöntöd annyi tejjel, hogy kicsit sűrűbb palacsintatészta állagú legyen. Bevágod a hűtőbe, és pihenteted kb. egy órát.
     Amíg a tészta pihen, TE előkeresel egy jó éles kést, amivel a hagymát apróra kaszabolod, széjjel nyomkodod a fokhagymákat, ledarálod a répát, petrezselymet, bazsalikomot, majd ezeket összeöntöd, és olíva olajon megpirítod.
Ha szépen összeszottyadtak a dolgok, rádobod a husit, a paradicsomot, paprikát. Ízlés szerint sózod, borsozod. Nagyjából fél óra alatt elkészül.
     A szószod fől, néha megkevergeted, de közben nyomatni kell a besamelt.
Olíva olajon megpirítasz kb, 2-ek étkezési keményítőt, és felöntöd a tejjel. Sózod, borsozod. Csomómentesre kevered, és addig főzöd, míg szépen be nem sűrűsödik.
(Itt jegyezném meg, hogy én a besamelbe szoktam szórni a reszelt sajtot, ettől finomabb lesz, és nem kell a rétegek közé külön tenni.)
     Előkapsz egy tűzálló tálat, nevezzük jénainak. Kikened olajjal, és megszórod vékonyan zabkorpával. Fogod a tésztát, és nagyjából a felét elsimítod benne.
Erre rákanalazod a szószod felét, majd a besamelt. Értelem szerűen ismét egy réteg tészta jön, ami a maradék eloszlatását jelenti. Szósz, besamel. A tetejére szórsz reszelt sajtot.
200 fokos sütőbe teszed, és nagyjából 20-30 perc alatt, hőlégkeverésen készre sütöd.
20 perc után feltétlenül vess egy pillantást a szajréra, nehogy oda égjen:)!!

     Természetesen nem lesz annyi rétegünk, mint egy normál lasagna-nak, de az íze, az príma lesz!

Ma ez volt az ebéd, csináltam róla sztárfotóóóóóóót!



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013