Szezámmagos csirkefalatok

2013. május 2., csütörtök

     Nagyon nagyon szeretem a kínai szezámmagos csirkét. Jó ragacsos, szójaszószos, kicsit csípős, bő olajban kisütött....jól hangzik, az ember szájában csak úgy szalad a nyál, de mondanom sem kell, hogy totális tiltólistán van. De ma azon gondolkoztam, oké, hogy erről le kell mondani, de a szezámmagos csirkét biztosan le lehet bonyolítani a cukros ragacsos máz, és lisztes sörtészta nélkül is.
     Amíg vártam, hogy férjem meghozza a boltból a csirkemellet, én a fejemben összeraktam a potenciális receptet.

A RECEPT

- 1 kg csirkemell filé
- 1 tojás
- zabkorpa
- szezámmag
- aprított sajt
- só, bors,

A csirkemellet kockákra, csíkokra (ahogy tetszik) vágod. A tojást felvered egy tálba, ízlés szerint sózod, borsozod (tehetsz bele zúzott fokhagymát is). A csirkét bele forgatod. Veszel egy nagyobb, jól zárható tálat, amibe beleöntöd a zabkorpát, a darált sajtot, a szezámmagot, és jól összekevered. Direkt nem írtam mennyiségeket. Kb. annyi legyen, hogy a csirkefalatokat szépen ellepje a panír. A tálba belepakolászod a csikent, és lezárod. Határozott mozdulattal, jól összerázogatod, amíg a csirkét teljesen befedi a panír.
Egy tepsire kiolajozott sütőpapírt teszel, és egymás mellé pakolod a falatkákat. Ha van olívaolaj spricckolód, akkor spricckolj a csirkék tetejére vékonyan olajat, ha nincsen (nekem sincs:)), akkor kicsit locsold meg olajjal a tetejüket.
200 fokra előmelegített sütőben, aranybarnára pirítod.

     Ha a megérzésem nem csal, tojás helyett használhatunk natúr joghurtot is, amit finoman befűszerezünk, és ebben pácoljuk a csirkét. Miután állt ebben legalább egy órát, ugyan úgy mint a tojásos verziónál, mehet a panírba. A joghurtos páctól sokkal puhább lesz a mell.

     Én salátát toltam hozzá, mint köret, de mehet a pirított durum tészta, és a basmati, vagy barna rizs is.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013