Raffaello

2013. szeptember 10., kedd

     Mostanában a kókusz korszakomat élem, ezért úgy gondoltam, a mai nap a raffaelloé lesz. Mindig boldogsággal töltött el kölök koromban, mikor egy doboz rafit kaptam valamelyik rokontól ajiba. Aztán persze ez megváltozott, és minden ünnepkor úgy néztem a fehér golyókat mint a Patásördög tárgyi megtestesülését.
Éppen ezért is töltött el boldogsággal, mikor rábukkantam erre a gyöngyszemre. Ó, mondom ezt nekem meg kell ügyezzem, de iziben. Persze hömbölgetni még mindig utálom, ezért Bojtika:) kanalazós tanácsát megfogadva, újult erővel estem neki a hömbölgetésnek. Valóban lényegesen leegyszerűsítette a dolgomat...hogy nem jutott eszembe?:D:D
Viszont az adagot kicsit eltúloztam, ennek oka az volt, hogy a célra vettem fél kiló túrót. Tudom tudom..kőrözött....erre akkor pont nem gondoltam:P

A RECEPT: (nagyüzemi)

- 500 g zsírszegény túró
- 3 dl sovány tej
- 3 dl víz
- 150 g nyírfacukor ( vagy édesítő, amennyi jól esik)
- csipet só
- 30 g kókuszreszelék
- 200 g zabkorpa
- 15 g darált mandula
- kókusz a hömbölgetéshez

     Fogsz egy vajlingot, beleöntöd a tejet, vizet, cukrot, korpát, kókuszt, mandulát, sót, és sűrű krémmé főzöd. Elzárod, és hagyod teljesen kihűlni. Eztán megragadod a túrót, és jól összekevered.
Most jöhet a frankó kis hömbölgetés...imádom:D! A hömbölgetnivaló kókuszreszelék mennyiségét nem tüntettem fel, mert változó. Én 110 g-t használtam el, de bevallom férfiasan, a massza nagyjából háromnegyedét csináltam meg, a maradékot bevágtam a fagyasztóba, mert már annyi golyszim volt, hogy ha akarok, a gyereknek egy egész hóember dinasztiát tudok építeni miniben:)!

Na tehát, sok lett, és finom. Kalóriája elég jó, kb 170 kcal van 100g- ban.
Ha nem akartok egyszerre ennyit, akkor vagy Ti is elteszitek a felét ínségesebb időkre, vagy felezitek a hozzávalók mennyiségét.
HÖMBÖLGETÉSRE FEL!!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013