Székelykáposzta sütőben, regenorosan!

2021. augusztus 17., kedd

Nagyjából egy héttel ezelőtt fermentáltam káposztát. 
Ott már leírtam, hogy savanyított zöldségeket nem, de fermentáltakat lehet eszegetni rogyásig. Mi tagadás, ménkű finom lett. Tudom, hogy az öndícséret büdös...meg a káposzta is, mégis szeretjük mindkettőt❗🤣
Szóval ma ebédszünetben kiszaladtam a boltba (jó hideg volt), és vettem disznyócombot. Azt terveztem, hogy mezei székelykápit főzök a villanytűzhelyen. 
Beléptem a lakásba, levittem a szemetet és a kutyákat. Mire visszatértem, semmi kedvem nem volt főzni. Szóval kitaláltam, hogy inkább sütöm 🤣!
Mindent felkockáztam (hús, vöröshagyma), mint mikor mezei pöri alapot főzök. De fogtam az egészet, és bevágtam a Tupperware ultra pro küblimbe. Kevés kacsazsírt dobtam a húsra, és nagyjából fél dl vizet.só, bors, fokhagyma, pirospaprika, kis őrölt kömény és összekevertem.
200 fokra előmelegített sütőbe toltam tetőstől, és kb 40 perc alatt érte el azt a puhaságot, mikor megszórtam kb. 1 csésze bulgurral.
Bulgur: búzatöret, tök jó regenoros köret. Meg finom is, simán le lehet vele cserélni a rizst. 
A tetjére szórtam a fermentált káposztát, és visszatoltam a sütőbe, még 20 percre. 
A 20 perc kb felénél egyszer átkevertem, hogy mindent átjárjon az íz meg a szaft 😁.
Oszt el is készült. Hát nem csodálatos???

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013