Spenótos ravioli

2013. május 5., vasárnap

     Szerintem már mindenkinek feltűnt, hogy én rajongok a tésztákért. A spagetti elkészítése nagy álmom, de egyenlőre tudjak összehozni egy normális tészta állagú valamit:)!
Tegnap nekiláttam egy raviolinak, ami mint tészta jó lett, de az eredeti spenótos, ricottás töltelékhez nem voltak hozzávalóim, ezért hagytam, hogy szárnyaljon a fantáziám. Meg kell mondjam, finom lett nagyon, de be kell vallanom, kinézetre olyan, mint a lefo*ott kilométerkő.

A RECEPT:

Tészta:
- 300 g zabkorpa
- 100 g búzasikér
- 5 tojás
- víz
- só (ízlés szerint)
 - pár csepp olivaolaj

 Töltelék:
- 200 g spenót
- 200 g ricotta (nem volt, túró sem..natúr joghurtot használtam)
- só, bors, fokhagyma

     A zabkorpát kávédarálóba borítod, és jól megőrlöd. Minél finomabb állagú lesz, annál jobb. Kiöntöd egy nagy keverőtálba, és hozzá öntöd a 100 g búzasikért. Belezuttyantod a tojatokat, olajat, sót, és összedolgozod. Annyi vizet öntögetsz hozzá, amitől a tészta ruganyos lesz, és nem ragad sem a kezedhez, sem az edényhez. 20 percet pihenteted.
      Amíg a tészta pihen, összedobod a tölteléket:
Kevés olívaolajon, vagy vajon megfonnyasztod a spenótot. Sózod, borsozod, és félre teszed hűlni. Ezt később összekevered a ricottával Én pár kanál natúr joghurttal.
     A tésztát vékonyra nyújtod. Ha nincsen ravioli készítő kis izéd, akkor kétféleképpen csinálhatod:
1. nagyobb kockákat vágsz, bele teszel egy kiskanál tölteléket,majd a tetején összecsipkeded a tésztát.
2. hosszú téglalap alakúra nyújtod a tésztát, és kb a feléig egy pohárral, vagy nagyobb pogiszaggatóval bejelölöd a töltelék helyét. Ráhalmozod,majd ezekre a kupacokra ráhajtod a tészta másik felét. Összenyomkodod a töltelék körül a tésztát, hogy a levegő kijöjjön, majd kiszaggatod őket. Én ezt a megoldást választottam:).
Lobogó vízben, készre főzöd.

     Az eredeti spenótos ricottás raviolihoz a sajtszószt ajánlják, Én a maradék töltelékhez öntöttem tejet, és zabkorpával besűrítettem. Ezért lett olyan ronda:)!!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013