Sajtos ropi

2014. február 2., vasárnap

    Mindenki életében, a fogyókúrázóékban főleg, eljő az idő, mikor megkíván valami ropogtatni valót. Normális esetben elrohanunk a boltba, és bevásárolunk mindenből, amit a szemünk megkíván. A ropi örök sláger, rengeteg kalóriát tolunk be vele a szervezetbe, mikor rászabadulunk a zacskóra :).
     Már szemezgetek egy ideje, a neten talált házi készítésű ropi átzabosításával, de valahogy mindig elsumákoltam. Ma viszont kisfiam névnapja tökéletes indok volt a ropi elkészítésére.
Mivel ebből a 21  hónapos lurkóm is enni fog, nem akartam a sós verziót elkészíteni, inkább sajttal dúsítottam a tésztát, minimális só használatával.
De lássuk a receptet :)


Hozzávalók:
- 150 g zabkorpa
- 150 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
- 60 g kókuszolaj
- 150 g natúr joghurt (én laktózmenteset használtam)
- 80 g trappista sajt (félzsírosat használtam)
- só

 



     Elkészítése szerencsére pofon egyszerű, kezdő sütni vágyók is egyszerűen megbirkóznak a feladattal.
Fogod a száraz hozzávalókat, és egy tálba kiméred. A kókuszolajat felolvasztod, és a joghurttal együtt a többi közé zluttyantod. A sajtot belereszeled, majd ízlés szerint sózod. Én kevéske Himalája sót használtam.
A hozzávalókat összegyúrod, és bedugod a hűtőbe egy órácskára.
    A tésztát legalább 0,5 cm vékonyra nyújtod, és felcsíkozod. Én egyszer széltében félbe vágtam, majd hosszában, kb. 0,5 cm széles csíkokra vágtam. Ezen változtathatsz, attól függően, hogy milyen hosszú, és milyen vastag ropikat szeretnél.
A sütőt 180 fokra előmelegíted, közben a csíkokból kukacokat gyártasz. Ez macerás, ha van akit be tudsz fogni a gyártási folyamatokba, ne légy rest, és tedd meg :). De ha nem ragaszkodsz a ropi eredeti formájához, hagyhatod laposan is.
Sütőpapírral bélelt sütőbe pakolászod úgy, hogy ne érjenek egymásnak, majd megkened őket tojásfehérjével.
Nagyjából 10 perc alatt készre sül, de sasolgassad, nehogy oda égjen, mert akkor hiába dogoztál :P

    A kész ropik nagyon finomak. Én kicsit vastagabbra készítettem, hogy a gyerkőc könnyedén elropogtassa. Ebéd előtt sültek ki, azonnal fel is fedezte. Három darabot fél perc alatt bepuszilt, majd eldugtam előle...ennek ő ne örült, de valakinek ebédelnie is kellett :D.

A kalóriája első látásra nem épp fogyókúrabarát, de hébe- hóba megengedhetjük magunknak. A gyerekeknek viszont, akiket ugyebár nem fogyókúráztatunk, sokkal értékesebb anyagokat tartalmaz, mint a bolti!

100 gramm tápértéke:
   kcal: 433.1
   fehérje: 16.47
   szénhidrát: 47.01
   zsír: 20.24

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013