Gyümis zabsütik

2014. február 20., csütörtök

    A most következő recept alapját ITT találtam (érdemes ezen a blogon is bóklászni picit!!!), és azonnal szerelmes lettem belé. Gyerkőckém ugyanis imádja az édes ízeket, viszont én meg az édes kis fehér fogait imádom, ezért nem futkosok örömömben, mikor a mamáknál a cukros sütiket falja :P! Viszont ne várjam el, hogy miattam változtassanak a szokásaikon...ugyebár. No, de az ideje javát itthon tölti a poronty, ezért én törekszem arra, hogy kihagyjam az étrendjéből a finomított cukrokat. Viszont az édes ízt szereti, ezért mint már mondtam, én nyírfacukorral operálok.
Na tehát, ráleltem erre a receptre, és a gyerkőcöm ízlése szerint átmókoltam picikét. Nem nagyon, de soha nem is állítottam, hogy a blogban csakis saját receptek szerepelnek :P!



Hozzávalók: (1 nagy tepsire való)

- 2 db. érett banán
- 1 db alma
- 100 g lágy zabpehely
- 25 g zabkorpa
- 1 ek. nyírfacukor
- 1 mk. vanília por

 


 Azzal kezded, hogy egy mélyebb tálkában össze töröd a banánokat, majd ráreszeld a meghámozott almát. Cukrozod, és hozzá adod a mokkáskanálnyi vanília port.( Szeretem ezt a vaníliát. Nem mesterséges aroma, és összességében olcsóbb, mintha megvennék egy rúd vaníliát, az íze pedig kellemes)
Hozzákevered a zabpelyhet, és zabkorpát. Jól átdolgozod, majd két kiskanál segítségével sütőpapírral bélelt tepsire halmozod. Ha a halmok készen vannak, kicsit lapigáld meg a tetejüket.
180 fokra előmelegített sütőben, kb. 20 perc alatt készre hőlégkevergeted. Ha kihűlt, már lehet is majszolni.
Akik szeretnék, megbolondíthatják kakaóporral is!! :)

    Ez a recept nem tartalmaz se tojást, se tejet, így az arra érzékenyek is bátran fogyaszthatják!
Nem csak a gyerekeknek tökéletes nasi, a szülők is imádni fogják.
Meg lehet bolondítani aszalt gyümölcsökkel is, és ha elég édes a banán, a cukor elhagyható belőle. Vagy használjatok egy kevés mézet! Ilyenkor influenza idején jól jön egy kis méz a gyereknek :)!!

100 gramm tápértéke:
   kcal: 216
   fehérje: 6.08
   szénhidrát: 45.16
   zsír: 2.82


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013