A "fogyókúrámról"

2013. október 17., csütörtök

     Noha ez a blog alapjába véve egy receptekre épülő kis szösszenet, amin nem is szándékozom változtatni, elérkezettnek tartom az időt, hogy kicsit mégis más vizekre evezzek. Ezek a vizek nem is annyira mások, mert végül is a receptek is a "fogyókúra" miatt vannak itt:D. Hogy miért teszem idézőjelbe a fogyókúra szót? Életemet azzal töltöttem, hogy fogyókúrázok. Ami nagyjából azt jelentette, amit maga a szó is. Kúra szerűen fogyóztam. Lement x kiló, majd vissza jött x kiló, + y kiló. És ez így ment, míg meg nem untam. Terhességem előtt is épp egy kúrában voltam nyakig. Lement kb. 20 kiló(nem mértem:D). Majd terhes lettem, az alatt feljött 9, majd a szopi (amire persze sokan azt mondják, hogy szopi alatt olvadnak a kilók..ebből meg arra a következtetésre jutottam, hogy ami róluk leolvadt, azt átcsúszott rám:S) következtében további 10 kg-mal lettem gazdagabb.
4 hónapos volt a Bazsi mikor ráálltam a mérlegre. Azt hiszem akkor egy pillanatra megfagyhatott az agyam a látványtól. Igen..biztosan megfagyott:D. Mivel nem igen volt tejem, és a baba is finnyázott, úgy döntöttem, hogy jó, itt vetünk véget a dagadásnak. Olyan voltam már mint egy megtermett havasi Jeti.
     Elkezdtem a terhesség előtt jól bevált, nem eszek szinte semmit stratégiát. Felszerelkeztem búzacsírával, kölessel, zabbal. Örök búcsút intettem mindennek, ami cukor, liszt, csoki...
Ismét barátságot kötöttem a szobabicajjal is. Naponta 50 percet töltöttem rajta, addig apája vigyázott egy szem fiamra.
Az első 19 kilómtól sikerült is olyan 7 hónap alatt megszabadulni. Ebben volt egy karácsonyi szünet. Ember a talpán, aki Karácsonykor nem eszik...egyszer velem is megtörtént, mert Szent Este pont gyüminap volt..nyamvadt 6 kiló mínusz miatt. Azt azóta sem bocsátottam meg magamnak.
De a 19 kiló után valami nem smakkolt. Ettem a fogyókúrásnak kikiáltott kis elemózsiáimat, ültem a biciklin mint a bajnok, sőt nem csak ültem, tekertem is! De a mérleg nem akart menni lefelé.
Ma már azt mondom, hogy szerencsére történt velem egy baleset, ami miatt fekvőgipszre lettem kárhoztatva. Látva több ismerősöm esetét a gipsszel, bepánikoltam, hogy majd én is jól vissza hízom ami keservesen lement. Akkor leltem rá az én HŐSÖMRE, és nekiláttam számolgatni amit megeszem!!
     Ez a hosszú fenti duma a felvezetője volt a lényegnek: ha tartósan, és végérvényesen szeretnél megszabadulni a végtelenségig gyűlölt zsírpárnáktól, akkor bezony fiam, SZÁMOLNI KELL!!
     Szép és jó, hogy teli tömködjük magunkat csupa olyan valamivel, amiről ki van kiáltva, hogy fogyókúrás...de ha bezabálsz belőle annyit, amitől egy focicsapat is jól lakna, nem megy le. Az is lehet, hogy vissza jön.
A zabkorpa, zabpehely is teli van kalóriával. Abból is tudni kell a mértéket. Viszont természetesen sokkal egészségesebb haminyamit tudsz belőle összehozni, mint a finomlisztből. És dögig van rosttal. Ami miért fontos??? Na miért??? Ciripp cirippp! Na majd megmondom, hogy miért. Van a Te jól elzsírosodott szervezeted. Amit elkezdessz röstellni, ezért nekilátsz a koplalásnak. Idővel az anyagcseréd úgy lelassul, hogy a kakát már csak hírből ismered, és mikor néha néha betoppan, úgy örülsz neki, mint  gyerek a Jézuskának. Ezért kell a sok rost, és folyadék. Hogy remélhetőleg minden reggel ki tudjad kergetni azt a bizonyos medvét.
Szokták mondani azt is, hogy a gyümölcsben, és zöldségben sok a rost. Nem vita, van bennük. De koránt sem annyi, mint azt mi gondolnánk. Pár alma és répa elrágcsálása nem fedezi a szervezetünk napi rostszükségletét. Amennyi almát neked el kéne rágjál...elég csúnyán kimerülne a napi szénhidrát kereted.
     Rostokat túltárgyaltuk, jöjjön a kalóriaszámolás fontossága:
Említettem csúnya kudarcomat a 90 napos diétával. Végig nyomtam, tartottam a folyadék napokat is, nem bűnöztem...mégis csak retek 6 kiló ment le. Na most a megoldás a következő. Kettő is van:D....vagy túl sokat ettem, vagy túl keveset:D! Ugyanis, az ember szervezetének naponta minimum 1200 kalóriára van szüksége. Ezt bizony le kell nyelni. Ha ez alá mész, erősen sanszos, hogy idő után nem fogysz tovább zsírból. Majd jól bezabálódik az izmod, és löttyed leszel mint állat!!
A másik, hogy a Te súlyod 1500 kcal-val szépen fogyogatna lefelé, de naponta bezabálsz 6 db update csigát reggelire, és 4et vacsorára. Egy jó nagy adag update tésztafélével megküldöd a gyomrod ebédre, majd azt letunkolod kis update pudinggal. Nem vitatom, jók az update termékek. Még az update család tagjaival sincsen semmi problémám, mielőtt valaki felhorkanna. De ha Te ennyi mindent bezabálsz update, és nem nyomod le Réka összes DVD-jét húzóra, akkor bizony rendesen kimerítetted a napi kalória keretedet. Az egyensúly fontos. Meg kell találni a harmóniát az étkezés, és a sport között. Ehetsz mindent, bár egyszerűbb az egészséges, alacsony kalóriatartalmú hamik felé kacsintgatni, mert úgy többet ehetsz:). Nem mindegy, hogy 3 tábla tejcsoki, vagy teljes kiőrlésű pékáruk, sovány húsok, tejtermékek, zöldségek, gyümölcsök:D.
De ki az aki egy füzettel a kezében akar mászkálni mindenfelé. Erre jó a kalóriabázis! Csak egy konyhai mérleg kell, és leméregeted amit tényleg megeszel. Ha egy szőlőszem, akkor egy szőlőszem. Nem csalsz, nem vered át magad. Ez az oldal tökéletesen megkönnyíti a diétádat. Egyre bővülő adatbázis, stb,, stb. Szerencsére rendelkezik egy tök jó csapattal, akikhez bátran lehet fordulni, ha megakadunk valamiben. Én is tőlük tanultam meg, hogyan kell a rendszerrel kiszámoltatni az elpárolgást, vagyis azt, hogy a főzés alatt mennyi nedvességet veszít magából adott étel...mert veszít, és ezáltal változik a kcal tartalma is:). Szóval szipi szupi, mindenkinek tudom ajánlani!!:)
     Zanzásítva: mióta számolom, hogy egy nap mennyi az a kalória, amit megehetek, további 15kg ment le. Jelenleg 34 kg mínusznál tartok, és nem lehet megállni, mert bár közel a vége...még nincs vége:D. Ami még jó ebben a számolgatásban, hogy megint eszem rizst, krumplit, és durum tésztát:)!!! Csak okosan kell csinálni.

     Ha pedig valami nasira, vagy rostban gazdag dologra vágyom, előkapom a zabpelyhemet, vagy zabkorpámat, és sütök belőle valamit:D!!

      Ó, és a végére még fel kell hívnom valamire a figyelmedet!! Ne akarj gyorsan sokat. Ha heti 1 kg-nál több megy le, a végén úgy fogsz kinézni, mint egy bazi nagy mutáns repülő mókus. Hagyni kell időt a bőrödnek. Nagy súlyfeleslegnél még így is sanszos, hogy kifogysz magadból...de ne adjunk még egy pofont magunknak a saját hülyeségünk miatt. És igyál, igyál, igyál. A víz fontos!!:)

     (Ez azért kívánkozott ki belőlem, mert tök evidensnek tűnő dolog, mégis sokan esnek a jojo csapdájába. Írásom elsősorban nem azoknak szól, akik tisztában vannak vele!! Főleg, hogy nem észt osztok, csak tapasztalatot. Észből kevés, tapasztalatból viszont van nekem sok!)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013