Epres- zabpelyhes minimuffin

2015. március 28., szombat

     Mi tagadás, teljesen megtáltosodtam, már ami a sütögetést illeti. Kiváltképp dícséretre méltó cselekedet, tudniillik én egy ideje fix, testépítőtiszta étrenden vagyok, ami nem engedi az ehhez hasonló finomságokat. Viszont a gyerkőc nem testépít, de még csak nem is szálkásít, úgyhogy mindent érte, én meg sütök...könnyes szemmel, de sütök :D. Na jó, kibírom én, akárhogy is fáááááj! De nem fáj, mindent a jó alakért :D
FŐZŐMŰSORT NEKEM! (tuti nem fogom nyaldosni az ujjaimat főműsoridőben :D)
Szóval még tegnap kitaláltam, hogy felhasználom a pár hete vásárolt eperkonzervet. Tudom, az sem szerencsés a cukor miatt, de ez a többihez képest kevés cukorral készített. Hazudhatnám, hogy házi eperbefőttből késztem, kizárólag organikus hozzávalókból....de nem teszem :D! Ez biza bóti...cukorral. De használhatsz házit, vagy fagyasztottat. Az jobb, de nekem nem volt, gyerkőc meg szereti az epret :D Raktam bele viszont ismét sok rostot, és teljeskiőrlésűt, hogy valami jó is legyen benne, ne csak finom.
A minimuffin meg adja magát, mert Bazsi oda van érte. Érdekes, hogy csak úgy eszi meg, ha ő szedi ki a formából. Különben nem kell neki :D...furák ezek a gyerekek :D

A recept:

- 1 db tojás
- 1 ek kókuszzsír
- 4 ek teljeskiőrlésű tönköly liszt
- 4 ek zabpehely
- 2-3 ek nyírfacukor
- kb 150 g eper (konzerv, mirelit, friss)
- késhegynyi szódabikarbóna
- fél vanília rúd kikapart bele



Sütő kipakol, majd 180 fokra felcsavar. Amíg a sütő melegszik, Te összeállítod a tésztát. Tojás feltör, tálba önt, és cukorral habosra kever. Eztán hozzáöntöd az olvasztott kókuszzsírt, és összekevered. Már említettem, hogy ha nincs kókuszzsír, akkor jó a vaj is :).
Eztán jöhetnek a száraz hozzávalók, majd a legvégén a villával jól összetört eper. Összekevergéled, és kiporciózod a formákba.
Sütőbe vele. Ha van csillibilli minimuffin formád, akkor 10 perc, ha nincs, akkor kb 20 perc alatt, hőlégkevergetve készre sütöd.

Jelentem, az én igenfinnyás gyerekem ezt is imádta. Hurrá! Asszem az eperszezonban jó sokat fogok sütni belőle. Egyszer talán meg is kóstolhatom :D
Az illata nagyon frankó...de erős vagyok :D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013