Almás müzli

2013. augusztus 3., szombat

     A müzliért személy szerint oda vagyok, meg vissza. Mindegy, hogy milyen, lényeg, hogy tocsogjon a tejben. Van viszont egy bökkenő. Kiderül, hogy a tehéntej előhozza a migrénem. Akinek volt már, az tudja, jobb elkerülni a migrént kiváltó dolgokat. Így le kellett szoktatni magam a tejről. Kecsketejet iszom ugyan, de abból egy decinél többet nem engedek meg magamnak, magas zsírtartalma miatt:).
Szerencsére az internet csodákra képes, ott akadtam rá Bojtikára, aki szintén egy zabbolond hölgyemény. Ő volt az, aki leírta ezt a receptet (azaz nem konkrétan ezt). De úgy illő, ha megemlítem, ez a müzli bizony Bojtika müzlije (az én szememben mindenképp). És nem tudok elég hálás lenni Neki, amiért megosztotta velem.

A RECEPT:

- 50 g zabpehely
- 1 db alma
- 10 g sótlan földimogyoró (vagy mandula, szotyi)
- 10 g mazsola (vagy bármilyen aszalt gyümi)
- cukor ízlés szerint (nyírfacuki, édesítő)
- fahéj
- víz

     Az almát lereszeled. Én héjastól szoktam, fene aki pucolja. Hozzá kevered a zabpelyhet, mogyit, mazsit, és az édesítőt. Felöntöd nagyjából 1 dl vízzel, és a tetejét megszórod ízlés szerint fahéjjal. Besuhintod a kész cuccot a hűtőbe, és kb 10 percig hagyod, hogy a pehely megduzzadjon.
     Reggelire tökéletes. Prímán eltelít, de nincs benne sok kalória. (A magvak mennyiségétől függően kb. 360-400 kcal egy adag.)
Természetesen a magvakat, aszalványokat tetszés szerint variálhatod, én csak egy lehetőséget vázoltam fel, a sok közül:)!!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013