Fermentáljunk csalamádét!

2021. augusztus 9., hétfő

Az van, hogy én nagyon szeretem a csalamádét. Mikor épp minimál szénhidrát diétát próbáltam megvalósítani, mindig vettem csalamádét a hús mellé. Imádtam.

Na, most regenor alatt szintén de jól jönne nekem a húshoz finom csalamádé, de természetesen persze, hogy az nem engedélyezett a kúra alatt. Az ecet miatt. Nincs ecet! 
Viszont van egy szupi kifejezés arra, hogy Zsófi mégis, hogyan fog csalamádét juttatni a szervezetébe...mégpedig a FERMENTÁLÁS!!
Párkapcsolatom elment boltba, és akkor már hozattam vele ubit, paprikákat, káposztát. Hagyma, répa az volt itthon 😁. Van egy faint Tupper Mandolinom, aminek 3 féle vastagságba lehet állítani a vágófelületét, én gyors be is céloztam a legvékonyabbat, oszt gyors mindent le is gyalultam.
Előtte forraltam 2 liter vizet, raktam hozzá 2 evőkanal sót, és szobahőmérsékletűre hűlytöttem. 
Szóval mindenek előtt vízforralás, sózás. Aztan gyalulászhatunk rendíthetetlen.
Miután mindezek megtörténtek, fogtam a 3 literes tupis dunsztosom, és beletömködtem a csalamádét. Káposztalevéllel leszorítottam, majd felöntöttem a sós vízzel. Kupakot rá (cseppmentes), és mehet szobahőmérsékletű, fénytől védett helyre. Más néven kamra, de nekem olyanom nincs, van egy beépített szekrényem, ott jó helyen lesz. 
Maradt káposzta, mert nem volt a boltban kicsi, azt felszecskázás után belenyomorítottam egy tupis vödörkébe, felöntöttem a maradék sós vízzel, és lég- és cseppmnetesen lezártam.
Ezért is jó a tupi, mindent is le tudunk vele lég- és cseppmentesen zárni, így az tovább marad friss.
4-5 napon keresztül minden nap egyszer megszisszentjük a palackot. Kiengedjük a termelődött dolgokat. Minden nap.
4-5 nap után fogyasztható lesz, és Zsófi végre ehet csalamádét a husihoz 🥳!
Felnyitás után a hülytő neki a legmegfelelőbb hely, ha nincs hüvi sötét kamránk. 
Próbáljátok ki sokan!
Tupperware termékek, akciók:


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013