Sajtos Pogácsa

2013. szeptember 27., péntek

     Mindenki életében eljön az az idő (na jó..nem mindenki), mikor fal fehéren ájul le a mérlegről. Ájulás után felocsúdik, és heves fogyókúrába kezd. A pogácsa az elsők között van a sorban, amit sikítva utasít vissza, mikor anyukája az orra alá tolja. Már egy éve, hogy diétára adtam az arcom, én pogácsát azóta nem is ettem. Egész addig nem is gondoltam a pogira, amíg Alan blogjában ( http://alanfogyasa.blogspot.hu/ ) nem olvastam azt, hogy bizony ő is kerüli, mert egy sosem elég. És, hogy egy kedvenc filmhősömet, Barney Stinson- t idézzem: "Elfogadom a kihívást!" feelingel lelkemben álltam neki a pogácsa átvarriálásának.
Alan amúgy arról híres, hogy 117 kg-t fogyott! Hja, nem semmi, és már 2 éve tartja is. Ennek érdekben kerüli még mindig a pogácsát. De én nem tudom pogi nélkül leélni az életem:D!
     Alan, ezt a receptet CSAK NEKED:D! Aztán szét tudod cincálni elemeire, mint a müzli szeletet:D:D!

A RECEPT:

- 380 g Szarvasi teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt (másik is jó, de ebből jó puha lesz)
- 20 g búzasikér
- 100 g zabkorpa
- 150 g kókuszzsír
- 2 tojás sárgája
- 2 tojás fehérje
- 30 g élesztő
- 2 dl 10%- os tejföl
- 10 g nádcukor
- só
- light sajt

     Összeöntjük egy tálba a lisztet, sikért, korpát és a sót (kb 12 g). A lágy kókuszzsírt hozzádobjuk, és összemorzsoljuk a lisztkeverékkel. Ezután hozzá adjuk az összemorzsolt élesztőt, tojás sárgáját, a cukrot és a tejfölt, majd egy jó kis tésztát gyúrunk belőle. Kelesztő tálba tesszük, és minimum fél órát pihentetjük. Pihi után kinyújtjuk, és összehajtogatjuk. Megint pihentetjük kb. fél órát. Még egyszer megismételjük ezt a műveletet, majd fél órára (vagy ha akarjuk, egy éccakára..én nem akartam) hűtőbe dugjuk.
Ha a hűtőből kivettük, ujjnyi vastagságúra nyújtjuk. A tetejét megkenjük vékonyan tojásfehérjével, majd összehajtjuk. Újból ujjnyi vastagra nyújtjuk, és megkenjük. A tetejét vékonyan beirdaljuk, és jöhet a szaggatás. Viszont én úgy vagyok ezzel a szaggatással, hogy szaggassa akit öt anya szülte, én inkább a pizzaszeletelővel felkockázom, és jó napot. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, tetejét megszórom sajttal.
180 fokos sütőbe teszem, és kb. 15- 20 perc (sasolni kell) alatt, hőlégkeveréssel készre sütöm.

     Nos, ezekkel a mennyiségekkel 100 g pogi 430 kalóriát tartalmaz. Egy pogi kb. 10 g-os, tehát olyan 43 kcal. Még mindig nem lehet róla kijelenteni, hogy egy kosárnyival be lehet belőle küldeni az arcba, viszont csalós napokon,  jobb megoldás ez, mint a fehér liszttel, zsírral, vagy vajjal készült barátai. Rostban sokkal sokkal gazdagabb, és a kókuszzsír pedig jó anyag:)!


6 megjegyzés:

Alan írta...

:) Köszönöm a megtisztelő "addresszálást"...feltétlenül ki fogom próbálni. Már úgyis megkaptam valamelyik gyerekemtől a múltkor, hogy "Apa most a zab-korszakát éli" LOL. Amúgy nagyon jó a blog, rengeteg hasznos ötletet ad. Gratulálok hozzá :):) Üdv

strigadur írta...

Azt a leborult fűzfánkfütyülős rézangyalát annak a sárkánytejen neveledett mestercukrásznak !!! Hát már megest mit csináltál ??!
Most már nincs mese... be kell szerezni eme "Kókusz-zsírt".
Mert egy életem egy halálom... de ezt a pogit mostanában megcsinálom :) illetve... majd asszony pajtásta bízom... mert állítólag nagy kupit hagyok magam után a konyhában ;)
Köszi Zsófi... & Alan... neked is ;)

Zsófi írta...

Hehe:)! Köszi fiúk a dicsérő szavakat!
Strigadur, kókuszzsír nélkül nem élet az élet:D! Csak azt figyeld, hogy ne legyen hidrogénezett:).

Alan írta...

Én a múltkor sima kókuszreszeléket a kávédarálón megküldtem...kifejezetten zsíros, krémes izé lett belőle :):) itt erre mifelénk ahol megfordultam, eddig nem láttam még kókuszzsírt, gondolom spéci boltban biztos lehet kapni...

Zsófi írta...

Ha a reszeléket leforrázod, és hagyod kihűlni, aztán turmixolod, leszűröd, hűtőbe dobod, és reggel leszeded a megkeményedett zsírréteget, akkor tudsz csinálni házilag. Csak az nem olyan tartós, mert több benne a víz. Viszont használható:)!

Alan írta...

Felcsigáztatok ezzel a kókuszzsírral :):)

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013