Pizza

2013. április 20., szombat

   Sokan vagyunk, akik imádják a pizzát. Jó kis tejfölös szósszal, amiben rengeteg fokhagyma gubbaszt a csirkemell, és sajt társaságában. De vegyük ki a kezünket a biliből, fogyókúra alatt nem lehet pizzát enni.
    Persze van recept teljes kiőrlésű  lisztekből annyi, hogy a bőség zavarában szenved tőle az ember fia (vagy lánya). Ami jó, ha ráérünk. De én nem értem rá, mert a terhesség után úgy néztem ki, mintha most bukkant volna fel a rég nem látott sziámi ikertestvérem. Ezért, hogy tesótól minél gyorsabban megszabaduljak, minden, számomra kedves ételnek megkerestem a zabkorpás variációját.
Kezdtem a pizzával, mert kevés korpából, elég nagy terjedelmű ebédet tudtam összedobni, amivel jól becsaptam az agyamat. És finom is lett...szavamra, nagyon finom lett.
     Természetesen a recept, amit találtam a neten, 150g zabkorpához írt 3 tojást. Mondom normális ez?? 3 tojás?? A 150g-al is voltak fenntartásaim, de kipróbálni jó lesz. A tojást leredukáltam 1-re. Annyi cucc lett belőle, hogy két felé dobtam, és a férjem is kapott belőle.

 Tárgyi feltételek a pizza elkészítéséhez:
mivel ez nem szilárd tészta, inkább hígabb, ezért be kell szerezni egy olyan kör alakú, hőálló tálat, aminek van egy kis pereme. Nem hátrány, ha mikrózható.


A RECEPT

- 70g zabkorpa
- 1 db tojás
- tej 
- só

Kimérünk 70 g zabkorpát, beledobjuk a tojásunkat, és kicsit összekevergetjük. Ezután erős, határozott mozdulattal magunkhoz vesszük a tejet. Mennyiséget direkt nem írtam, mert én sem tudom:). Öreganyáink, és anyáink szokták mondani, hogy amennyit felvesz, de kedvencem az érzéssel szó. És ez így igaz. Annyi tejet öntsünk hozzá, amitől olyan éppen, hogy folyós legyen. Ne legyen túl híg, mint egy palacsintatészta. Mintha piskótát készítenénk, vagy az sem baj, ha annál kicsit sűrűbb.
Ezt a masszát pihentetjük egy 10 percet. Ezek a percek megnyugvást adnak annak, aki túl határozottam zluttyantotta azt a tejet, és hígabb lett a kelleténél. Ugyanis a korpa meg fog dagadni.
Fogjuk a hőálló tálunkat. Én kerámia pitetálat használok. Anyóstól kaptam, jó anyag. Vegyél egyet, vagy kettőt. Vékonyan kikenjük az alját olívaolajjal. (Nem, nem jó a napraforgó olaj. Ha létezik a háztartásodban, vagy dobjad ki azonnal, vagy ne is olvassad tovább a receptet...az étolaj a fogyókúrázók egyik patásördöge...pfojj!!!!)De az sem rossz, ha zsírpapírt dugdosunk az aljába, mert úgy tuti, hogy nem ragad le a tészta. Részemről a zsírpapír jött be.
A masszát egyenletesen a tálba öntjük, majd 4-5 percre bevágjuk a mikróba (max. fokozat).
Ez a cuccos a mikrózástól egy szép tésztalappá fog alakulni.
És jöhet rá a feltét, ami a fantáziádra van bízva. Én natúr joghurtot szoktam fokhagymával kikeverni. Rá pedig kis csirkemellsonka, vagy ami éppen itthon van. Tetejére sok sok zsírszegény sajt.
A sütőt természetesen ez idő alatt felmelegítetted 200 fokra, és berakod a megpakolt pizzatésztát. Kb. 5 perc alatt készre sül.

Én mondom, ezt mindenkinek ki kell próbálni. Ha megfelelően van fűszerezve a feltét, észre sem venni, hogy a tésztájában zabkorpa van.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013