Túrós zabfelfújt

2013. május 12., vasárnap

     A túrós zabfelfújt receptjét még annak idején túrtam elő valamelyik fórumon. Elég szimpatikus volt ahhoz, hogy kipróbáljam, de abban volt reszelt alma is, amit én másodszorra inkább kihagytam belőle. Nem volt rossz, de a túrót én alma nélkül jobban szeretem.
     Férjemen is teszteltem, ami nem volt túl jó ötlet. Én szeretek magamnak napokra előre főzni, hogy ne legyen rá gond. Ő meg pár másodperc alatt bezabálja az egészet mint valami feneketlen gyomrú éhenkórász. Én meg nézek magam elé üveges tekintettel, hogy most akkor mi a frászkarikát fogok én enni?? Persze örömmel tölt el, hogy ízlik neki...de azért túlzásokba ne essünk már...HÁ' nem??? HÁ' DE!!! Úgyhogy ezt is, mint mindegyik sütit már csak úgy készítem el, hogy tudom, nem sokáig érezni az illatát.

A RECEPT:

- 600 g zabkorpa
- 200 g zsírszegény túró
- 4-5 kanál nyírfacukor (barna cukor, édesítő)
- 1,25 dl natúr joghurt
- 4 tojás
- 1 kk szódabikarbona
- 1 citrom héja

     A tojás sárgákat a cukor felével, a natúr joghurttal és a citrom héjával elkeverjük. Hozzádobjuk a túrót, amit szintén jól elkeverünk. Eztán jön bele a zabkorpa, és a szódabika.
Fogjuk a tojásfehérjéket, és a maradék cukorral kemény habbá verjük. Szépen lassan a túrókrémhez keverjük, ügyelve arra, hogy a habot ne törjük össze.
A masszát egy kisebb sütőpapíros tepsibe öntjük, majd 180 fokos sütőben 20 percig sütjük. Letekerjük a sütőt 160 fokra, és további 20 percre benne hagyjuk.

     Lehet bele mazsolát is szórni, valamint pudinggal tálalni. Nagyon nagyon nagyon finom desszert!!!

(Jelenleg egy fekvőgipsz társaságában töltöm a napjaimat, ezért a fényképhez valót nem tudom elkészíteni! Vállalkozó szellemű háziasszonyok jelentkezését várom, akik elkészítik, és a képet elküldik nekem, vagy a facebook oldalon megosztják azt! Az összes kép feltöltésre kerül, és a készítőjének engedélyével a nevét is megosztom)
     

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ZABirodalom Copyright © 2013